.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گزارشی متفاوت از مراکز فروش موابل و تبلت ؛
غم « شاد » بر دل « ناشاد » خانواده ها / مادری دستبند خود را فروخت تا تبلت بخرد
شمال نیوز : با اختیاری شدن حضور دانش آموزان در مدارس، خرید موبایل و تبلت و نصب برنامه شاد بر روی این دستگاه ها به غم بزرگ خانواده های متوسط جامعه تبدیل شده است ....
غم « شاد » بر دل « ناشاد » خانواده ها /  مادری دستبند خود را فروخت تا تبلت بخرد

شمال نیوز: در کنار نگرانی‌ها و دلشوره های همیشگی والدین در خصوص آغاز سال تحصیلی، در سال جاری بار خرید تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزان در دوش بسیاری از خانواده‌ها سنگینی می‌کند به خصوص اینکه یک شبه نرخ گوشی و تبلت را چند برابر افزایش داد.

 

مراکز فروش موابل و تبلت این روزها به غیر از کسبه و افراد بزرگسال میزبان نوجوانان و جوانان دانش آموز است که دست در دست پدر و مادر نگاه سنگین والدین را حمل می‌کنند.

حفظ پروتکل‌های بهداشتی در این مراکز خرید دیگر مورد توجه هیچکس نیست زیرا به راحتی فاصله اجتماعی را می‌توان در پشت ویترین رنگارنگ مغازه‌ها مشاهده کرد جایی که نرخ تبلت بسیار معمولی از ۲ میلیون تومان شروع می‌شود و ....

شرمنده فرزندان شدیم

طبقه اول یکی از مراکز خرید  مملو از جمعیت خانواده‌ها است که هرکدام به نوبه خود مشغول صحبت کردن در خصوص نرخ و نوع تبلت هستند. در این میان به سراغ خانواده‌ای می‌روم که بر روی صندلی‌های وسط پاساژ نشسته‌اند و پدر مشغول صحبت با ۲ فرزند ۲ دختر خود است.

محسن راننده تاکسی اینترنتی و تاکسی تلفنی با اشاره به اینکه مگر می‌شود که نرخ تبلت طی یک ماه بیش از یک میلیون تومان افزایش داشته باشد، گفت: یک ماه پیش برای اینکه از نرخ تبلت اطلاع داشته باشم به همین مغازه مراجعه کردم و دستگاه مورد نظر که مارک معروفی هم نیست را انتخاب کردم که قیمت حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود اما امروز که با قرض گرفتن ۲ میلیون تومان برای خرید آمدم، تبلت با امکانات کمتر به ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان رسیده است.

وی ادامه داد: ۲ فرزند کلاس سوم راهنمایی و چهارم دبستان دارم که به دلیل مشکلات مالی باید از یک گوشی یا تبلت استفاده کنند، چند سال پیش خودم گوشی هوشمند خریدم ۲ میلیون تومان اما به دلیل نوع کار نمی توأنم آن را در اختیار بچه‌ها قرار دهم.

این راننده تاکسی اینترنتی یادآور شد: از ساعت ۶ صبح یکسره تا حدود ۲۲ شب مشغول به کار هستم و امروز هم به دلیل نداری شرمنده فرزندان هستم.

مادری دستبند خود را فروخت تا تبلت بخرد

رضا عرفانی ازجمله مغازه داران این مرکز تجاری است که به دلیل شلوغی مغازه و چانه زدن‌های زیاد مشتریان از مصاحبه استقبال نکرد و گفت: آقای خبرنگار اینجا مادری داریم که دستبند خودش را صبح فروخته، حالا آمده برای خرید، به خدا قیمت‌ها دست من نیست، جنس در بازار نیست و عمده فروش‌ها هم قیمت را افزایش داده‌اند.

وی تصریح کرد: تاجاییکه بتوانیم تخفیف می‌دهیم اما کاری از دست ما ساخته نیست خودمان گران می خریم.

این مغازه دار جوان با اشاره به اینکه برخی از فروشندگان توان مالی دارند و می‌توانند به طور اقساط گوشی و تبلت ارائه کننده اما ما نمی‌توانیم، گفت: در حد توان تخفیف می‌دهیم اما متأسفانه کف قیمت‌های گوشی هوشمند و تبلت افزایش زیادی داشته و بسیاری از خانواده‌های سطح متوسط جامعه با مشکلات مواجه شدند.

توان خرید تبلت و گوشی دست چندم هم نداریم

گوشه‌ای از این پاساژ مغازه‌ای با تابلو قرمز چشمک زن جلب توجه می‌کند که مکان تعمیرات و فروش گوشی‌های کار کرده است، مرد و بچه‌ای از این مغازه دست خالی خارج می‌شوند و دلیل خرید نکردن را بالا بودن نرخ تبلت‌های دست دوم عنوان می‌کند.

وی ادامه داد: تبلت دست دوم چند سال کار کرده که به قول فروشنده در حد نو باشد حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که همین رقم هم برای من که اجاره نشین هستم سنگین است.

برنامه شاد بر روی برخی از گوشی‌های ارزان نصب نمی‌شود

خانمی به همراه پسر جوان خود از مغازه‌ای خارج می‌شوند و خطاب به من از وضعیت نا مناسب برنامه شاد و نصب نشدن آن بر روی برخی از گوشی‌های هوشمند قدیمی می‌گوید و اینکه مجبور هستیم با این همه مشکلات به دنبال گوشی‌های ارزان قیمت باشیم چراکه پول نداریم گوشی و یا تبلت خوب بخریم.

وی یادآور شد: برای خرید اقساطی به این مغازه مراجعه کردم اما به جای اینکه از من درخواست چک کنند، درخواست طلا می‌کنند و شرایط اقساطی را در مقابله گرو گرفتن طلا با ارزش بیش از گوشی یا تبلت مطالبه می‌کنند در حالی که اگر طلا داشتم می‌فروختم و احتیاجی به گرو گذاشتن نبود.

گوشه و کار این مجتمع همین مباحث است، قیمت‌های تبلت و گوشی به حدی افزایش پیدا کرده که کمتر مشتری موفق به خرید می‌شود. خانواده‌ها از ویترین مغازه‌ها دور می‌شوند اما نگاه نوجوانان به ویترین‌های خوش رنگی است که رنگ و بوی مدرسه را برای بسیاری از مردم جامعه خاکستری کرده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.